fbpx

5 nasvetov, kako svoje telo pripraviti na jesen

Včasih se je kar težko sprijazniti z dejstvom, da nas poletje počasi zapušča. Vendar nas septemberske, vedno bolj hladne noči vsakič znova prijazno opomnijo, da prihaja novo obdobje. Večeri so vedno temnejši in hladnejši, sladoled in limonade so zamenjali topli čajčki in zdi se, da se ves svet počasi umirja.

Ljudje smo se že tisočletja ravnali po vzgibih Matere narave, s pomočjo katere smo tudi ohranjali in krepili naše zdravje. Spomladi smo zato uživali grenka zelišča, ki so delovala kot naravni razstrupljevalci, sveže sadje in aktivnosti v naravi so prevladovale poleti, razni posti jeseni so nas pripravljali na zimo, topli zeliščni pripravki pa so ohranjali našo odpornost pozimi. Vendar bolj, kot sta se znanost in tehnologija razvijala, bolj se je spreminjal tudi naš odnos do narave. Zdi se, da smo kar čez noč povezanost z naravo zamenjali za v naprej pripravljene obroke, umetno svetlobo in vsesplošno pomanjkanje spanca. In medtem, ko se je naša mentaliteta na ‘’nov’’ način življenja privadila, pa tega naša telesa še niso zares sprejela – še vedno smo za optimalno zdravje odvisni od istih dejavnikov, kot predniki stotine let pred nami (npr. uživanje lokalne sezonske hrane, dovolj spanca in pogosta fizična aktivnost).  Danes v veliki večini jemo isto hrano skozi celotno leto, naravne metode prečiščevanja, postenja in podobnega pa so se premaknile v sfero ‘’alternativne’’ prakse.

V Krajčku smo veliki zagovorniki tega, da bi se ljudje vrnili na preprostejši, bolj zdravi življenjski slog – tak, v katerem si bolj povezan z naravo in posledično svojim telesom. In ker se počasi bližajo hladnejši meseci želimo z vami deliti nekaj nasvetov, kako si tudi mi lajšamo ta prehod med letnimi časi.

Za začetek moramo vedeti, kaj se dogaja z našim telesom, ko se temperature postopno začnejo spuščati. Jeseni in v zgodnji zimi se naša prebava upočasni, kar naenkrat nam paše spati dlje, naša koža in dihalne poti se osušijo in hočeš nočeš postanemo bolj dovzetni do raznih prehladov in okužb. Zato je zelo pomembno, da te dejavnike naslovimo in nekoliko spremenimo svoj življenjski slog. V nadaljevanju vam torej predstavljamo 5 priporočil, kako poskrbeti za naravne spremembe v našem telesu, ki pridejo z menjavanjem letnih časov.

  1. SPREMEMBA PREHRANJEVANJA. V svoje obroke vključujmo več gomoljne in ostale sezonske zelenjave in sadja kot so razne buče, sladki krompir, pastinak, repa, korenje, rdeča pesa, ohrovt, grenivke, jabolka, brusnice, hruške in grozdje. Sezonaska hrana namreč našemu telesu daje to, kar v določenem letnem času najbolj potrebuje. 
  2. RUTINA SPANJA. Vsi se zavedamo, da je spanec ključnega pomena za človeško zdravje, ampak raziskave kažejo, da je pri tem zelo pomembna tudi konsistenca in dejanska spalna rutina. Bolj kot so naši vzorci spanja naključni in neredni, večje je tveganje za razne bolezni kot so debelost, hipertenzija, povečan krvni pritisk, srčne bolezni in še več. Ljudje, ki hodijo spat in vstajajo vsak dan ob približno isti uri po navadi lahko hitreje zaspijo, spijo dlje in imajo na splošno bolj kvaliteten spanec. Naspan človek se lažje spopada z vsakodnevnimi nalogami, je boljše volje in je bolj produktiven.
  3. VODO ZAMENJAJMO ZA ČAJ. Zelo je pomembno, da jeseni pripravimo svoj imunski sistem na hladno zimo, ki je pred nami. Mi zato jeseni in pozimi najraje pijemo čajčke, v katerih ne manjka ingverja, kurkume, cimeta, muškatnega oreščka, kamilic, in žajblja.
  4. SKRB ZA KOŽO. Verjetno nam je vsem znano, kaj se zgodi z našo kožo, ko se zunaj temperature spustijo, notri pa se počasi začnejo prižigati razni radiatorji in grelci. Tako je, naša koža postane suha, zato potrebuje več vlage in hidracije. Mi svojo kožo najraje pocrkljamo z deviškim kokosovim oljem, ki jo nahrani, hidrira in pomaga ohranjati vlažnost.
  5. OSTANIMO AKTIVNI. Saj veste, zdrav duh v zdravem telesu. Tudi ob slabšem vremenu je pomembno, da ohranjamo določeno stopnjo aktivnosti, saj je le-ta zelo pomemben element človeškega zdravja – tako fizičnega, kot tudi mentalnega in čustvenega. Tek, kolesarjenje in ostale, pretežno poletne aktivnosti, lahko zamenja joga, sprehodi v naravi, raztegovanje ipd.

Deli objavo

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Najbolj brani prispevki

SI ŽE KRAJČEK?

Potem se pa le vpiši na stran!

Drugače pa klikni polje “Ustvari račun” ob zaključku naročila in postani del Krajčkove družine

Zakladi iz Krajčka

Hej! S prijavo na naše novičke prejmeš presenečenje! In obljubimo, da jih ne bomo pošiljali preveč in da bodo vedno polne zanimivih vsebin, fotografij in naših razmišlanj ;)