Slovenska superhrana – domači nadomestki

Slovenska superhrana – domači nadomestki

Že vrsto let se govori in dela raziskave o rastlinah, ki prihajajo iz daljnih dežel in vsebujejo visoko raven nutricionistične vrednosti ter zato blagodejno vplivajo na zdravje in počutje. Pozabljamo pa na hrano, ki jo vzgajamo v domačem okolju. Rastlin, ki že stoletja rasejo na naših tleh,
so hranljive in energetsko zelo bogate, imamo zelo veliko, le o njih večinoma ne govorimo v superlativih. Tako imenovano »superhrano« lahko najdemo tudi na lokalni tržnici, kajti zdravilne lastnosti rastlin iz našega naravnega okolja, so za naše telo najprimernejše.

 

Za katero hrano gre?

Gre za živlila, bogata s fitokemikalijami, ki vsebujejo visoko koncentracijo zdravju koristnih hranil; predvsem vitaminov, različnih mineralov, esencialnih maščobnih kislin, aminokislin in antioksidantov. Takšna živila spodbujajo delovanje imunskega sistema, njihovo uživanje poveča našo vitalnost in energijo ter pripomore k boljšemu zdravju in počutju.

Kaj so fitokemikalije?

Fitokemikalije so kemične snovi v rastlinah. Mnoge imajo pozitivni učenk na zdravje ljudi. Zelo znana skupina fitokemikalij so flavonoidi; to so rastlinski pigmenti, ki dajejo rastlinam rumeno, rdečo in modro barvo, imajo pa tudi antioksidativni učinek.

Kaj naj bi bila slovenska superhrana?

  •  Že najbolj osnovna zelenjava – čebula je odličen antioksidant; poleg številnih izjemnih sestavin vsebuje tudi vitamin C. Zelo je koristna pri obnovi celic, saj vemo, da čebulo lahko polagamo na rane, da se hitreje celijo in preprečujejo gnojne okužbe.
  •  Česen je znan po antibakterijskem delovanju. Vsebuje več kot 180 aktivnih učinkovin, ki pomagajo preprečevati bolezni.
  •  Špinača je dober vir vitamina C in drugih vitaminov ter mineralov, ki krepijo naš imunski sistem.
  •  Grah je zakladnica vitaminov. Ta stročnica vsebuje veliko vitamina A, B1, B6, C, K in betakarotena, magnezija, cinka ter folno kislino. Izboljšuje kri tako, da uravnoteži holesterol in kot vse stročnice uravnava sladkor v krvi.
  •  Korenje sodi med najbolj zdravo zelenjavo, saj vsebuje veliko koristnih in zdravilnih sestavin: antioksidante, betakarotene, rastlinske vlaknine, vitamine C, A, B, D, PP, H, železo, kalij, kalcij, karotenoide, fosfor, cink, …
  •  Brokoli se zaradi energijskih, hranljivih in zdravilnih lastnosti priporoča kot zelo zdrava hrana. Vsebuje veliko hranilnih snovi: vlaknine, vitamin C, vitamin A, kalij, kalcij, magnezij, folno kislino, fosfor …
  •  Proso je brezglutensko žito z alkalnim učinkom, ki je beljakovinsko celovitejše od preostalih  žit. Je odličen vir vitaminov B-skupine, magnezija, silicija, železa, fluora. Proso zaradi zdravilnih lastnosti dobro vpliva na zobno sklenino, trdnost nohtov in čvrstost las.
  •  Oves je izjemno hranljivo živilo, ki vsebuje veliko beljakovin, kalcija, magnezija, mangana in selena. Učinkuje razstrupljevalno, saj veže proizvode presnove in jih izloči iz telesa.

Med »superhrano« sodijo še: peteršilj, rožmarin, čemaž, beluši, šalotka, redkvica, hren, rukola, bob, artičoka, rdeča pesa, marelična jedrca, lešniki, med, borovnice, koprive, zelje, repa konoplja… Poznate znano misel filozofa in očeta zahodne medicine, Hipokrata, ki pravi: »Hrana naj bo vaše
zdravilo in vaše zdravilo naj bo vaša hrana«? Z uživanjem »superhrane« lahko torej izboljšamo splošno počutje, povečamo odpornost, ublažimo
simptome bolezni, skrbimo za primerno težo in krvni tlak. Vendar pa je zdravje in dobro počutje odvisno tudi od kakovosti živil, ki jih vsakodnevno uživamo. Sveža, pristna, domača in polnovredna hrana je tista, ki nam bo dala nujno potrebno energijo in nam pomagala, da ohranimo vitalnost. Če se želite prepričati o tem, katero sadje in zelenjava najbolj uspeva v katerem letnem času, si poglejte naš koledar sezonskega sadja in zelenjave.